informacije i poručivanje: 021-553-594, magichome@magichome.rs

Zdrav život i ishrana

Objavljeno: Zdrav život
Nikada nije kasno da počenete da vodite računa o svom zdravlju. Bolje je da o tome razmišljate vi nego vaš lekar. Uvek je preventiva najbolja odbrana. Ako smanjite rizike po vaše zdravlje promenom načina ishrane, možete očekivati pozitivne uticaje na vaše zdravlje, a time i na trčanje.
Mnogo se priča o tome da treba voditi zdrav život, usvojiti zdrave navike i učiniti nešto da umanjite rizike po vaše zdravlje. Manje - više svi znamo šta to podrazumeva. Trčanje, ali i bilo koja druga fizička aktivnost sagoreva kalorije i doprinosi zdravlju. Nemojte na početku da se obeshrabrite ako ne primetite vidan napredak. Svaku novu pozitivnu naviku u životu treba sprovoditi postepeno, jer se samo tako ostvaruje dugoročna korist od svih ovih postupaka.
Promena ishrane je onova za snižavanje nivoa štetnog (LDL) holesterola i ukupnog (TC) holesterola čime se snižavaju rizici za kardiovaskularne bolesti. A upravo su visok holesterol i trigliceridi u krvi krivci za najveći broj bolesti savremenog čoveka. Ovo ne znači da se treba odreći svih masnih namirnica, ali treba izabrati one masti koje nisu zasićene. To su u prvom redu: masno meso, živinska kožica, punomasni mlečni proizvodi, kokosovo i palmino ulje. Trans masne kiseline kao i zasićene masti povećavaju nivo holesterola u krvi. Ishrana siromašna zasićenim mastima je dobar način da počnete sa zdravim životom a to znači:
  1. snižava nivo LDL holesterola i ukupnog TC holesterola
  2. poboljšava cirkulaciju krvi
  3. snižava rizik od arterioskelroze i drugih promena na krvnim sudovima
Birajte raznovrsnu hranu
GRUPE NAMIRNICA NAJBOLJI IZBOR OGRANIČITE IZBEGAVAJTE
MESO, PRERAĐEVINE I ZAMENE ZA MESO nemasni odresci
piletina i ćuretina bez kožice
riba i plodovi mora
tofu i mahunarke
rakovi
jaja- žumanca
slanina i kobasica
mesni naresci
mortadela, iznutrice
prerađevine
MLEČNI PROIZVODI obrano mleko
jogurt sa 1%mm ili manje
namasna kisela pavlaka
mleko i jogurt sa 2% mm
polumasni sir sa 20% mm
milk šejk
punomasno mleko 3,2% mm
masni sirevi, kačkavalj, trapist,topljeni sir...
pavkala i sladoled
ULJA I MASTI maslinovo ulje
ulje od repice, susama
biljni margarin
koštunjavi plodovi i semenke
salatni preliv sa niskim sadržajem masti
maslac, mast
majonez, salo,
hidrogenizvan čvrst margarin
POVRĆE I VOĆE sveže povrće i voće
smrznuto povrće i voće
masline
avokado
prženo povrće na maslacu masti ili ulju, 
ili bešamel sosu
PROIZVODI OD ŽITARICA integralni hleb, integralna peciva, hlepčići,
testenina, pirinač
biskviti masne pite, pizze
lisnato testo
DESERTI I GRICKALICE perece, obične kokice, 
suvi kolači bez masti
intergralni kolači
sladoled
bombone
čokolada, čips
kokice sa maslacom, 
kroasani, krofne
torte, masni kolači

Preuzeto sa sajta:trcanje.rs
Tags: